Terug in australieee mate - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Silke Hulman - WaarBenJij.nu Terug in australieee mate - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Silke Hulman - WaarBenJij.nu

Terug in australieee mate

Blijf op de hoogte en volg Silke

02 Februari 2014 | Australië, Melbourne

Lieve allemaal!

Ik werd net wakker na een hele nacht 30 graden, in Melbourne, naast Tamar!! Dus ik heb even haar laptop gejat zodat ik even een blogje kan schrijven :) Tam en ik belden elkaar vrijdagavond, en kwamen erachter dat we beide in Melbourne waren, en zelfs in hetzelfde hostel zaten!! zooo toevallig! Rutger toen ook nog even gezien (dronken as always, als ik tam moet geloven). We slapen nu sinds zaterdag bij een couchsurfadres (couchsurfen = bij mensen thuis op de bank slapen), Bij 2 jongens met een hele grote snor en baard en een engels meisje. Ze zijn superaardig en heel grappig dus dat is helemaal leuk!

Mijn plan was eigenlijk om al mijn belevenissen in Nieuw Zeeland op te gaan schrijven. Maar dat werd echt het in chronologische volgorde opdreunen van alle plaatsen waar ik ben geweestv, dus heb ik zojuist het hele verhaal verwijderd en ga ik gewoon vertellen waar ik zin in heb!
Ik ben over de helft :(:(:( niet dat je veel met de tijd bezig bent (wat voor dag is het vandaag???) maar hier kon ik toch echt niet onderuit.
Ook al voelt 29 oktober 2013 al eeuwen geleden, de tijd is echt omgevlogen. Ik weet 1 ding zeker; ik kom terug! Nog maar 3 maanden in dit geweldige land is echt te kort voor mij. Ik ben hier nu nog steeds op een holiday visum, waardoor ik mijn werkvisum (waarmee je 2 jaar kan blijven), over een paar jaar kan gebruiken. Dat maakt het zoeken naar werk nu wel wat lastiger, maar ik ga vanaf deze week 'echt' beginnen daarmee, dus we zullen zien! Het lijkt me op dit moment vooral heel fijn om een tijdje op dezelfde plek te blijven en echt een beetje een leventje op te bouwen. Ik heb nu meer dan 3 maanden bijna elke dag mijn spullen weer moeten pakken, om dan de volgende nacht weer in een ander bed te slapen. Ook heel leuk, maar wel een beetje vermoeiend!!

Ik heb in mijn telefoon een lijstje gemaakt waarin in elke naam opschrijf van mensen die ik ontmoet. Ja iedereen verklaart me voor gek maar het is heel leuk om terug te lezen en het helpt mij echt om niks te vergeten en alle leuke mooie dingen te herinneren die ik heb meegemaakt! Het zijn inmiddels al 3 bestanden omdat het niet allemaal in 1 past.. moet je nagaan.

Nieuw zeeland, the land of the long white cloud, was zooo leuk!!
Ook al waren we als een stel japanners in die kiwi-bus (het was allemaal zoooo gepland georganiseerd en toeristisch), het was wel ideaal om het hele land in korte tijd te zien. Doordat je eigenlijk steeds met dezelfde mensen in de bus zat, leerde je iedereen heel goed kennen, en dat werden zulke goeie vrienden!! Waarschijnlijk is dat altijd wel zo maar toch had ik het gevoel dat ik heel erg geluk had met mijn bus, want het klikte zo goed! Het was een groot feest de hele tijd, met mensen uit Engeland, Zweden, Denemarken, Duitsland en ik als enige dutchie haha :) We hebben ons helemaal stuk gelachen en Queenstown, waar iedereen behalve ik eigenlijk achterbleef, was een geweldig einde van de hele reis naar het Zuiden. De 2 dagen daar waren echt een grote grap.
Echt geweldig leuke dingen gedaan op de weg naar het zuiden, waarvan de Tongariro crossing (20 km wandeling door Tongariro national park) toch wel het leukste was denk ik! IJskoud, keiharde wind, maar zo mooi!
Superveel mensen gingen skydiven en/of bungeejumpen. En ja, ook ik kreeg toen wel de kriebels en wilde eigenlijk ook heeeel graag (het is ongelooflijk wat zo'n reis met al je angsten doet) maar als je er geen rekening mee hebt gehouden met geld enzo, is het echt niet te betalen!! Gelukkig ben ik pas 18 en heb ik mijn heeele leven nog voor me dus dat komt nog wel, het staat in elk geval zeker op de bucket list nu!
Verder nog heel veel mooie wandelingen gedaan, in meertjes gezwommen en superleuke feestjes gehad!
Op de 'terugweg' van Queenstown naar Auckland was het een beetje aftellen. Ik werd een beetje ziek en had het wel gehad nu met het weer en die bus (waarin nu bijna alleen maar mensen van 40+ zaten). 30 januari vloog ik naar Melbourne. dat is nu 4 dagen geleden. Het is zo gek hoe je hier dan aankomt met eigenlijk helemaal niks, en ik me nu al helemaal thuis voel hier. Melbourne is geweldig.
Ik hoop echt dat ik hier werk kan vinden en een tijdje kan blijven!
XX Silke

  • 03 Februari 2014 - 07:19

    Hanneke:

    Hoi Silke

    Leuk verhaal weer; je geniet volop dat is te lezen en maakt zoveel mee met zoveel leuke mensen, het klinkt als geweldig en is ook geweldig he!?!

    Nieuw Zeeland ook mooi dus en leuk met je kiwi bus mensen.. :-) (en later leuk met 40+ers hahaha zijn soms best leuk hoor.. :-P)

    Hopen dat je werk kan vinden...(geld is leuk he, tis nogal prijzig down under..) ik zal voor je duimen.
    Want je gaat vast nog meer reizen vanuit Melbourne? (Great Ocean Road enzo??)

    Enjoy your time down there...
    Cheers,
    Hanneke

  • 03 Februari 2014 - 08:27

    Annie:

    Ik bungeejump/skydive met je meeeeeee!!

  • 03 Februari 2014 - 08:41

    Eus:

    Dank voor je blog, Sil, was weer leuk om te lezen. Geniet ook nog van de tweede helft! (Maar: wat is er mis met mensen van 40+ ?)

  • 03 Februari 2014 - 10:39

    Silke:

    Nou eus, er is wel iets mis als ze gaan praten alsof ze je moeder zijn! Denk je dat je daar eindelijk vanaf bent.. (grapje mam)

  • 03 Februari 2014 - 20:55

    Marjan:

    Hoi Silke,

    wat een geweldige verhalen weer! Het is zo leuk om te lezen dat je al een echte reiziger bent geworden! Nog heel veel plezier de komende maanden daar.
    liefs,
    Marjan

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Melbourne

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

05 April 2014

Dikke kus voor Ans

02 Februari 2014

Terug in australieee mate

07 Januari 2014

In nieuw Zeeland!

19 November 2013

Maak ik zo veel mee, weet ik geen titel!!
Silke

Actief sinds 20 Okt. 2013
Verslag gelezen: 425
Totaal aantal bezoekers 5109

Voorgaande reizen:

20 Oktober 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: