In nieuw Zeeland! - Reisverslag uit Paihia, Nieuw Zeeland van Silke Hulman - WaarBenJij.nu In nieuw Zeeland! - Reisverslag uit Paihia, Nieuw Zeeland van Silke Hulman - WaarBenJij.nu

In nieuw Zeeland!

Blijf op de hoogte en volg Silke

07 Januari 2014 | Nieuw Zeeland, Paihia

Haaallo iedereen!!

Sorry sorry sorry dat ik zo'n slechte blogbijhouder ben! Ik ben nu iets meer dan 2 maanden weg en intussen al in nieuw-zeeland!!
Ik heb echt heeul veel gedaan in de tussentijd en nog heeul veel meer leuke mensen ontmoet en nog heeeeeul veel meer genoten. Want jaaa het gaat nog steeds supergoed en heb het hier geweldig!
Ik heb in 5 weken de oostkust gedaan, met de volgende stops:
Cairns, airlie beach/whitsundays, agnes water, hervey bay/fraser island, noosa, brisbane, surfers paradise, byron bay en sydney!
Als eerste: ik heb gescubadived bij het great barrier reef! Ja iedereen doet dat hier, maar ik had nooit gedacht dat ik het zou durven! Maar het was echt awesome, zo vet om onder water te ademen! Moest daarna ook weer even wennen dat dat niet altijd kan en dat levert wel grappige situaties op natuurlijk. Nouja dat was na het vliegen en de vogels de 3e angst die was overwonnen, op naar de skydive! (Ehm nee)
De whitsundays waren superleuk! Hele leuke boot en whitehaven beach (dat is 1 van de witste stranden ter wereld) was echt wit. Haha ja gewoon heel mooi dusi. Ik wou dat ik wat foto's kon uploaden maar ik heb geen computer dus dat kan niet:(
1 van de leukste dingen tot nu toe, fraser island! Ontzettend leuke groep en een beetje in een fourwheeldrive over dat eiland crossen met mooie meertjes en de hele dag zon. Do i need to say more??
In noosa en byron bay ben ik ook beide wat langer geweest omdat het zo leul was :)

Verder gesurfd, zonsopgangen gezien (onder andere op het meest oostelijke punt van Australië), gewandeld, op het strand gelegen en nog veeel meer!

Twee van alle leuke mensen die ik heb ontmoet zijn kim en rebecca, waar ik toch wel het meeste mee heb samen gedaan de afgelopen maand! Kim al ontmoet in cairns en rebecca in surfers paradise. We eindigden allemaal in sydney dus dat was heel gezellig!!
Het was echt ongelofelijk hoe je mensen steeds weer opnieuw tegenkwam. Ik geloof dat ik sommige mensen wel 5 keer ben tegen gekomen! Lijkt zo toevallig maar eigenlijk is het wel logisch want aan de oostkust doet iedereen bijna hetzelfde. Maar ook toen ik 20 december in sydney aankwam kostte het me maar 2 minuten voor ik de eerste bekende op eem drukke straat tegenkwam! Crazyyyy! Toen heb ik 2 nachtjes bij tamar in manly geslapen, heel gezellig!! Toen ben ik 2 weken in sydney geweest. Helemaal top! Geweldig vuurwerk met oud en nieuw, kerst (een beetje) met een australische familie kunnen vieren, en een geweldige verjaardag gehad!! En wat waren jullie thuis allemaal lief voor mij:)

6 januari vloog ik naar nieuw zeeland; voelt nóg verder weg, nóg 2 uur extra tijdverschil, en helaas nóg duurder. Wel eindelijk weer normaal water uit de kraan en mooi geld. Haha nee het is hier vast ook supermooi maar ik moet het nog ontdekken zegmaar. Ik heb ook vaak gehoord dat het zuidereiland mooier is, dus ben benieuwd! Het moet hier in elk geval wel heel leuk zijn om het vorige te overtreffen want ik ben echt verliefd op Australië.

Op de 7e startte mijn reis met de kiwi experience. Dat is een bus waarmee ik in ongeveer 3,5 week heel nieuw Zeeland rond ga reizen. Eerste stop was paihia/bay of islands. Alles is zo groen! Das echt niet te geloven! Die dag brn Ik met wat mensen naar een waterval gegaan. Volgende dag naar cape reinga geweest, daar komen twee oceanen samen (ik weet niet eens welke, erg he!) en is op het noordelijkste punt van nz! Vandaag (dat is intussen de 9e) weer terug naar Auckland, en morgen richting hot water beach! De komende week ben ik nog op het noordereiland en daarna op het zuidereiland!

Ik heb nog zooo veel meer leuke dingen te vertellen maar deze blog schrijf ik. Op mijn mobiel en dat is gewoon heel irritant dus ik ga er nu wel mee stoppen. Zal wel mijn uiterste best doen om het wat beter bij te houden vanaf nu :) maar je kan je niet voorstellen hoe lastig dat is! Haha oh en ik hen intussen een nieuw Zeelandse simkaart in mijn nederlandse telefoon dus ben niet meer bereikbaar op mijn nl nummer de komende weken!!

XX



  • 07 Januari 2014 - 11:16

    Frank Van Eijkern:

    Lieve Silke,
    Geweldig dat je het naar je zin hebt.
    Blijf genieten van het tweede deel.
    Hartelijke groet,
    Frank

  • 07 Januari 2014 - 11:28

    Marjan Hulman:

    Lieve Silke,

    geweldig, jouw enthousiaste verhalen!! Heel fijn dat je het zo naar je zin hebt.
    Nu weer een beetje je weg zien te vinden in Nieuw Zeeland, maar inmiddels ben je al zo'n ervaren reiziger, dat zal zeker lukken.
    Geniet van alle mooie dingen die je ziet en alle leuke dingen die je meemaakt.
    Goede reis en heel veel plezier!
    Liefs,
    Marjan

  • 07 Januari 2014 - 23:02

    Hanneke:

    Hoi Silke

    Nou, je kan wel merken dat jij het naar je zin hebt. Gaaf hoor...
    Leuk om te lezen, je belevenissen.
    Fraser Island, mooi he? (maar ja... voor mezelf vond ik het doodeng toen... die 4wd...brrr).

    Whitsundays lijkt me ook super!!
    Jammer van de foto's maar dat komt nog wel.

    Nu in het mooie Nieuw Zeeland dus...wow.
    En dan ga je weer terug naar Sydney denk ik?

    Blijf genieten, down there, maar dat lijkt me niet zo moeilijk.... :-D

    Groetjes
    Hanneke

  • 09 Januari 2014 - 22:12

    Gerda:

    Hoi Silke

    Ondanks dat wij natuurlijk wel vaker info krijgen hoe het met je gaat en alles war je meemaakt , is het op deze manier lezen erg leuk. Je straalt enthousiasme uit in het schrijven over je belevenissen. Mooi! Blijf mooie dingen beleven en geniet ervan.
    Hier gaat alles gewoon zijn gangetje, niets bijzonders met saai regenweer, jouw verhalen zorgen voor wat zon!

    Dikke knuffel Gerda en Fred

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Paihia

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

05 April 2014

Dikke kus voor Ans

02 Februari 2014

Terug in australieee mate

07 Januari 2014

In nieuw Zeeland!

19 November 2013

Maak ik zo veel mee, weet ik geen titel!!
Silke

Actief sinds 20 Okt. 2013
Verslag gelezen: 615
Totaal aantal bezoekers 5119

Voorgaande reizen:

20 Oktober 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: